links boven

vrijdag 23 november 2012

Gehaakte Baby mutsjes


Save the Children redt wereldwijd de levens, 
de dromen en de toekomst van kinderen met betere medische zorg, beter onderwijs en betere leefomstandigheden.
 In hun 90 jarig bestaan zijn ze uitgegroeid tot 's werelds grootste onafhankelijke kinderrechtenorganisatie.
  
Voor Save the Children http://www.savethechildren.nl/ 
ben ik ook begonnen met mutsjes haken...
Op het blog van Karinaan de Haak
kan je gratis dit leuke haakpatroon vinden 
van deze baby mutsjes!
Deze mutsjes zijn erg verslavend om te haken!
Ik heb er inmiddels 5 gemaakt...
en 1 baby mutsje gekregen...
Ik ga er zeker meer maken.......

Wil je weten waar de mutsjes naar toe gaan, lees even verder....

Je zult maar geboren worden in een arm land 
als Tajikistan of Kirgizië.
 Veel kinderen hebben er geen toekomst, 
simpelweg omdat ze officieel niet bestaan. 
Hun ouders doen geen aangifte van hun geboorte, 
waardoor ze geen toegang hebben tot medische zorg, onderwijs en bescherming. 
Voor baby’s is toegang tot medische zorg 
juist essentieel om de eerste jaren te overleven.
 Save the  Children zorgt ervoor dat ouders
 hun pasgeborene wel registreren.
 Zo geven we de kinderen een paspoort 
voor hun toekomst.
U kunt ons helpen door een mutsje te breien 
en één euro te doneren.
 Met uw euro zorgen we ervoor,
 dat kinderen direct na hun geboorte 
geregistreerd worden. 
Ouders die dit doen, ontvangen als kraamcadeautje
 een mutsje voor hun pasgeboren baby.

Mijn babypoppen vond ik op een regenachtige dag op een rommelmarkt in West-Friesland 
met deze schattige kleertjes aan...
Ze showen voortaan mijn babymutsjes en babykleertjes...
Tot eind februari 2013 kan je de mutsjes opsturen
naar Sam's Kledingactie voor Save the Children
De Steenbok 11B
5215 MG Den Bosch
Doen jullie ook mee?

2 opmerkingen:

  1. Ik ben zelf ook volop bezig, ik heb er al 7

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb er nu 10 gedaan, 5 voor een jongen en 5 voor een meisje, ik vind het een leuke actie, lekker freubelen voor het goede doel

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me