links boven

maandag 13 april 2015

Gehaakt Vlaggetje

Wist je dat vandaag maandag13 april 2015
het 5 jaar geleden is dat Jellina Creations
met haar blog is begonnen, en dus nu al 5 jaar blogt!!!



Door haar bericht ging ik ook eens snuffelen,
 hoe lang ik bezig was met mijn blog,
want ik wist, dat zij net zolang blogte als ik!




Wist je dat ik 4 februari 2010 op aanraden van mijn dochter ook mijn blog ben begonnen...
(zie mijn eerste blogbericht)
 en dat ik er achter kwam dat j.l. 4 februari 2015
mijn 5e - Blogverjaardag was!
Hoe kan ik dat nou vergeten.....
Dat ruikt naar een feestje vind je niet!
Iemand een idee?
Ik ga er nog eens over nadenken....
wordt vervolgd....



Wist je dat Jellina wel een geweldig leuk Blogfeestje geeft!
Ze gaat 3 cadeautjes uitdelen aan iedereen,
 die een berichtje achterlaat op haar blog!
(vandaag kan je nog reageren op haar blog)

Ze deed een oproep aan alle haaksters om 
een leuk, orgineel, grappig vlaggetje te haken...
En voor degene, die dat ook daadwerkelijk doet,
die krijgt dan nog een extra kans om te winnen!


Zaterdag kreeg ik een idee en ging aan de slag,
tussen al mijn werkzaamheden door
haakte ik mijn vlaggetje in elkaar...



Zondags wordt de brievenbus niet meer geleegd,
maar pas maandag in de namiddag,
dus mijn gehaakt vlaggetje komt
 op zijn vroegst dinsdag aan...

Gelukkig hoorde ik van Jellina,
dat hij toch op tijd voor de verloting aankomt...


Voor degene die dit vlaggetje ook wil haken,
hier een Haakbeschrijving...



Haakbeschrijving Vlaggetje:

5 losse, sluit met halve vaste
haak 6 losse (=1e beginstokje en 3 losse), 1 stokje, 3 losse, 1 stokje
en keer je werk om
*Haak 6 losse (=1e beginstokje + 3 losse), haak 1 stokje in eerste gat, 3 losse, 1 stokje in 2e gat,
haak 3 losse, 1 stokje in de 3e losse van het beginstokje van vorige toer
en keer na elke toer het werk om*
Herhaal * tot * Elke toer komt er dus een gat bij!
Haak zo door tot je 15 toeren hebt gehaakt of totdat je het driehoekje groot genoeg vindt...


Haak als volgt in dezelfde kleur een leuke rand:
(1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje) in eerste gat, 
1 dubbel stokje in het midden,
(1 stokje, 1 half stokje, 1 vaste) in het volgend gat 
en ga zo door...
Je krijgt zo een boogje over 2 gaten.
In de hoek beneden haakte ik 5 stokjes en de andere kant haakte ik hetzelfde zoals boven beschreven.
Op de bovenkant van het vlaggetje haakte ik gewoon vasten.


Op 3 plaatsen in het driehoekje haakte ik in een gat 
een rond bloemetje
van 5 stokjes in elke zijde in het rond....
Zo krijg je een mooi rondje....

Als afwerking koos ik voor een andere kleur....
Ik haakte een toer vasten in het rond en
 in elk boogje in het midden haakte ik 2 vasten in een steek


Ook de 3 rondjes in het midden 
haakte ik met een nieuwe kleur in het rond als volgt:
*1 vaste, 2 losse, 1 vaste in dezelfde steek,
1 steek overslaan*
herhaal * tot *
Op deze manier krijg je een leuk randje...


Draden afhechten en klaar!
Ook leuk om zo een Oranje slinger te haken voor Koningsdag!

Succes!
Haakse met plezier!

Liefs groetjes 
Lindevrouw


3 opmerkingen:

  1. Prachtig vlaggetje! En eigenlijk eenvoudiger dan ik gedacht had, het ziet er best ingewikkeld uit, ik ga 'm ook proberen te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel speciaal maar zeer mooi !!! Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk vlaggetje en gefeliciteerd met je blogverjaardag! groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me