links boven

zaterdag 13 februari 2016

Bloemensjaal haken

 Bloemensjaal Haken

Vervolg van het blogbericht van 
het haakpatroon van de bloem


Vandaag laat ik jullie zien hoe de bloemen
aan elkaar worden gehaakt....


 Deze Bloemensjaal haak ik met het prachtige Amerikaanse 100 % Acrylgaren
van Caron Simply Soft
(1 bol is 170.1 gram en heeft een looplengte van 288 mtr)
en Haaknaald nr. 4.5


De Caron simply Soft kan je online bestellen
in de webshop van
Schouten Handwerken in Hoorn


Elke bloem begin ik met het zwarte garen 
van de Caron Simply Soft 


TOER 1: Je hecht aan in een losse ruimte van de bloem,
*haak 8 lossen, 1 vaste in de volgende losse ruimte*....
Herhaal* tot * tot einde toer


Sluit met halve vaste in de 1e vaste van de toer...


TOER 2:
Haak 4 halve vasten tot het midden
 van het eerste losse boogje...


Haak 4 lossen, 1 halve vaste in het 4e losse boogje van de bovendste paarse bloem,
4 lossen,
1 vaste in het volgend losse boogje van de rode bloem,
 die vastgehaakt moet worden....


*4 lossen, 1 halve vaste in het volgend losse boogje 
van de paarse bloem,
4 lossen, 1 vaste in het volgend losse boogje 
van de rode bloem*
Herhaal dit nog 2x (totaal 4 lussen per kant)


*4 lossen, 1 halve vaste in de eerstvolgende  losse ruimte van de licht blauwe bloem ( links op de foto)
4 lossen, en weer terug met 1 vaste in de volgende losse ruimte van de rode bloem,
die je aan het vasthaken bent...*


Herhaal nog 3x (totaal 4 x per kant van een bloem)


Haak de toer verder met 8 lossen en 1 vaste 
in elk volgend losse boogje....
Eindig met halve vaste in de 1e steek.


Haak op die manier alle bloemen aan elkaar,
Dus 4 lussen  per bloem!
1 hele bloem zit aan 6 bloemen vast (zie foto)


Voor de Bloemensjaal ga ik nog meer bloemen haken!
 4 rijen bloemen moeten het gaan worden
 tot ik een mooie rechthoek heb...
dus wordt vervolgd....


In een volgend blogbericht hoop ik precies het aantal bloemen door te geven voor deze Bloemensjaal
 en hoe ik de sjaal precies afwerk....


Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
En als je er niet uitkomt,
kijk dan naar dit YouTube Filmpje,
daar doe ik het voor hoe je de bloemen aan elkaar haakt




Heel veel succes als je hem ook gaat haken!

Fijn Weekeind!
Liefs Lindevrouw

2 opmerkingen:

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me