links boven

woensdag 23 maart 2016

Kussen in Reliefstokjes

KUSSEN in Reliefstokjes

Gezien bij Joann, bij haar vind je de engelse
beschrijving (UK) van dit Reliefpatroon.


Dit kussen heb ik aan beide kanten gehaakt
 in de Reliefsteek!
9 stokjes voor langs en 9 stokjes achter langs en herhaal...


Begin met 54 lossen (getal deelbaar door 9) + 2 ( half stokje voor beginsteek en eindsteek)
4 Toeren: 9 stokjes voor langs en 9 stokjes achter langs  en herhaal etc.
4 Toeren: 9 stokjes achter langs en 9 stokjes voor langs

Om de 4 toeren verspring je dus om dit leuke effect
 te krijgen....

Wil je wat grotere blokjes dan doe je 5 toeren bijvoorbeeld...
Wil je rechthoeken  haak je 10 toeren en verspring je dan...


Foto hierboven: Reliefstokje Voor Langs....


Foto hierboven: Reliefstokje Achter Langs...


 Foto hierboven:
Dus de bovendste toer is van rechts naar links
9 stokjes voor langs en 3 stokjes achter langs....dit worden er dan ook 9...
De toer eronder is tegenovergesteld....


Dit kussen haakte ik met het prachtige sterke wolgaren 
 de Globe Uni (80% wol en 20% nylon) van Adriafil
met een looplengte van 87 mtr.


Door de nylon in de wol is de draad zeer sterk en
geschikt om er mooie kussens van te haken.
Ik gebruikte haaknaald nr. 6 voor deze wol!

Deze wol is ook in Nederland verkrijgbaar, 
volg deze link voor de adressen....



Ik haakte 2 lappen voor een kussen van  45 x 45 cm
Ik had 9 bollen van 50 gram nodig...

Deze steek haakt niet echt voordelig,
 maar het effect is werkelijk prachtig!


Ik haakte de beide lappen aan elkaar met vasten,
 gevolgd door nog een toer vasten in de achterste lus...
Ook dit kussen gaat naar mijn oudste dochter...
Het is een verjaardagscadeautje...


Hier een Vlog van mij, daar laat ik jullie zien,
 hoe ik het reliefstokje voor- en achter langs haak!

Fijne week!
Haakgroetjes Lindevrouw

2 opmerkingen:

  1. Super mooi zeg, prachtig gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werkje! Het lijkt wel wat op mijn gebreide grijze kussen. fijn weekend. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me