links boven

vrijdag 28 april 2017

Granny Square Babyvestje

GRANNY SQUARE BABYVESTJE


Eind september 2017 verwachten wij onze 2e kleinkind
en het wordt een meisje!
Wij zijn reuze blij!


Dus nu heb ik weer een nieuwe impuls
en kan ik mij helemaal uitleven
om meisjeskleertjes te gaan haken....


Ik dacht het eerste Gehaakte Babyvestje wordt
natuurlijk een Granny Square Babyvestje...


Ik had nog 2 bolletjes gemeleerd katoenen garen liggen...
De Catania Color Fashion van Schachenmayr
en haakte dit Babyvestje van
met haaknaald nr. 3.5 mm


Ik haakte in totaal 8 granny squares van 5 toeren voor 
de voorkant en de mouwen van het babyvestje...

En 1 Granny Square van 10 toeren voor het ruggedeelte...


Ik haakte geen lossen tussen de 3 stokjes, alleen
in de hoeken haakte ik 2 losse, zie diagram...


De Granny Squares haakte ik in de laatste toer
 gelijk aan de andere Granny's...
Zo was ik gelijk klaar en hoefde ik ze later
 niet meer aan elkaar te naaien...


Toen het vestje klaar was,
 haakte ik nog 2 toeren vasten in het rond,
waar ik in de laatste toer aan de voorkant 
van het vestje 2 lusjes van 3 losse haakte 
voor de 2 knopen...

Ook haakte ik aan de uiteinden van de mouwen,
2 toeren vasten, waar ik in de laatste toer
om de 5 steken, 2 steken samenhaakte...

Tot slot haakte ik aan de onderkant van het vestje
 nog een leuk randje...
(3 stokjes, 3 losse, 1 halve vaste in de 1e losse, 3 stokjes)


De rand:
 1 vaste, 1 steek overslaan, (3 stokjes, 3 losse, 1 halve vaste in de 1e losse, 3 stokjes) in de volgende steek,
1 steek overslaan, 1 vaste etc...


De punt van de bovendste Granny's van het vestje
 naar buiten vouwen
en evt. vastnaaien met een paar steekjes...

Twee bijpassende knoopjes erop naaien
 voor de sluiting en Klaar is Kees!


Liefs Lindevrouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me